Agencija za audiovizuelne medijske usluge (AMU) objavila je dokumentarni film posvećen učincima Fonda za podsticanje pluralizma i raznovrsnosti medija, koji je namijenjen komercijalnim i neprofitnim elektronskim medijima. Film donosi pregled realizovanih projekata, dodijeljenih sredstava i tematskih oblasti obuhvaćenih produkcijom medijskih sadržaja. Kroz prikaz konkretnih iskustava korisnika Fonda, njihovih rezultata i postignuća, ali i izazova u procesu realizacije, ukazuje se na važnost ulaganja u sadržaje koji doprinose unapređenju medijskog pluralizma. U cilju sveobuhvatnog sagledavanja efekata podržanih projekata, u filmu je posebna pažnja posvećena i percepciji javnosti. Time film ne predstavlja samo tehnički pregled dosadašnjeg rada, već i doprinosi razumijevanju stvarnog uticaja proizvedenih medijskih sadržaja.
Usvajanjem izmjena Zakona o medijima 2020. godine uspostavljen je Fond za podsticanje pluralizma i raznovrsnosti medija. Finansira ga država i do ove godine iznosio je 0,09 odsto tekućeg budžeta. Posljednjom izmjenom zakonskog okvira, sredstva koja se izdvajaju za Fond povećana su na 0,20 odsto tekućeg budžeta, čime je dodatno osnažen kapacitet za podršku komercijalnim i neprofitnim elektronskim medijima.
Predsjednik Savjeta AMU, Branko Bošković, ukazuje na potrebu kontinuiranog unapređenja samog načina funkcionisanja Fonda: „Moj utisak je da je bilo sadržaja koji su vrlo kvalitetni, ali takođe da je bilo sadržaja i koji su samo ispunjavali formu. To je nešto na čemu treba da radimo, jer cilj Fonda nije samo da ispuni formu, već da zaista damo neki doprinos. Savjet će raditi na tome da u narednom periodu ispunimo ono što je kvalitet, odnosno da poboljšamo kvalitet, a to možemo da uradimo pomoću pravilnika, odnosno internih akata koje imamo u Agenciji i kojima možemo uticati da se kvalitet ovih sadržaja popravi.“ Bošković dodaje: „Mi kontinuirano imamo iste emitere, iste medije koji se prijavljuju, a njih nije puno, i to je ono što je najveća kritika medijima i generalno ovakvom pristupu Fondu — da je cilj Fonda da se što više medija obuhvati. To je nešto na čemu treba da radimo, to je nešto na čemu takođe i mediji treba da rade.“
Milica Krivokapić, službenica za finansijske i ekonomske poslove u Agenciji, ističe: „Kroz Fond imamo jasno definisane teme od značaja koje se plasiraju građanima, i uglavnom su to teme koje nijesu puno zastupljene na medijskoj sceni Crne Gore. Trudimo se, odnosno poenta Fonda jeste da se kroz raznolikost i raznovrsnost tih tema na neki način dođe do građana i da se njima upotpuni informacija koja im, na neki način, nedostaje.“
Svoje viđenje funkcionisanja Fonda u filmu su takođe iznijeli Radomir Kračković iz Televizije Vijesti, Božo Bulatović iz Radija Titograd, Arslan Hajdinaga iz Radija Elita, Goran Đurović iz Media Centra, Milan Radović, bivši član Savjeta Agencije za audiovizuelne medijske usluge, i Marijana Camović Veličković iz Sindikata medija. Svoje mišljenje dali su i građani, kroz sprovedenu anketu, ukazujući na to kakve sadržaje bi, prema njihovim potrebama i interesovanjima, podržani projekti trebalo da emituju.
Agencija kontinuirano radi na unapređenju cjelokupnog procesa upravljanja Fondom — kroz poboljšanje pravilnika, kriterijuma i transparentnosti rada. Već je sprovedeno prvo istraživanje o učincima Fonda, dok je za narednu godinu planirano novo sveobuhvatno istraživanje, koje će omogućiti procjenu zadovoljstva javnosti, korisnika sredstava i predstavnika medija koji učestvuju u implementaciji podržanih projekata.
Film je dostupan na sljedećem linku https://youtu.be/HYS6MD1eTTA, kao i na ostalim komunikacionim kanalima Agencije za audiovizuelne medijske usluge (AMU).
Sektor za opšte i međunarodne poslove




