Skip to main content

Agencija za audiovizuelne medijske usluge (AMU) objavila je dokumentarni film  posvećen učincima Fonda za podsticanje pluralizma i raznovrsnosti medija, koji je namijenjen  komercijalnim i neprofitnim elektronskim medijima. Film donosi pregled realizovanih projekata,  dodijeljenih sredstava i tematskih oblasti obuhvaćenih produkcijom medijskih sadržaja. Kroz  prikaz konkretnih iskustava korisnika Fonda, njihovih rezultata i postignuća, ali i izazova u  procesu realizacije, ukazuje se na važnost ulaganja u sadržaje koji doprinose unapređenju  medijskog pluralizma. U cilju sveobuhvatnog sagledavanja efekata podržanih projekata, u filmu  je posebna pažnja posvećena i percepciji javnosti. Time film ne predstavlja samo tehnički  pregled dosadašnjeg rada, već i doprinosi razumijevanju stvarnog uticaja proizvedenih medijskih sadržaja. 

Usvajanjem izmjena Zakona o medijima 2020. godine uspostavljen je Fond za podsticanje pluralizma  i raznovrsnosti medija. Finansira ga država i do ove godine iznosio je 0,09 odsto tekućeg budžeta.  Posljednjom izmjenom zakonskog okvira, sredstva koja se izdvajaju za Fond povećana su na 0,20 odsto  tekućeg budžeta, čime je dodatno osnažen kapacitet za podršku komercijalnim i neprofitnim elektronskim  medijima. 

Predsjednik Savjeta AMU, Branko Bošković, ukazuje na potrebu kontinuiranog unapređenja samog  načina funkcionisanja Fonda: „Moj utisak je da je bilo sadržaja koji su vrlo kvalitetni, ali takođe da je bilo  sadržaja i koji su samo ispunjavali formu. To je nešto na čemu treba da radimo, jer cilj Fonda nije samo da  ispuni formu, već da zaista damo neki doprinos. Savjet će raditi na tome da u narednom periodu ispunimo  ono što je kvalitet, odnosno da poboljšamo kvalitet, a to možemo da uradimo pomoću pravilnika, odnosno  internih akata koje imamo u Agenciji i kojima možemo uticati da se kvalitet ovih sadržaja popravi.“ Bošković  dodaje: „Mi kontinuirano imamo iste emitere, iste medije koji se prijavljuju, a njih nije puno, i to je ono što  je najveća kritika medijima i generalno ovakvom pristupu Fondu — da je cilj Fonda da se što više medija  obuhvati. To je nešto na čemu treba da radimo, to je nešto na čemu takođe i mediji treba da rade.“ 

Milica Krivokapić, službenica za finansijske i ekonomske poslove u Agenciji, ističe: „Kroz Fond  imamo jasno definisane teme od značaja koje se plasiraju građanima, i uglavnom su to teme koje nijesu  puno zastupljene na medijskoj sceni Crne Gore. Trudimo se, odnosno poenta Fonda jeste da se kroz  raznolikost i raznovrsnost tih tema na neki način dođe do građana i da se njima upotpuni informacija koja  im, na neki način, nedostaje.“ 

Svoje viđenje funkcionisanja Fonda u filmu su takođe iznijeli Radomir Kračković iz Televizije  Vijesti, Božo Bulatović iz Radija Titograd, Arslan Hajdinaga iz Radija Elita, Goran Đurović iz Media  Centra, Milan Radović, bivši član Savjeta Agencije za audiovizuelne medijske usluge, i Marijana Camović  Veličković iz Sindikata medija. Svoje mišljenje dali su i građani, kroz sprovedenu anketu, ukazujući na to  kakve sadržaje bi, prema njihovim potrebama i interesovanjima, podržani projekti trebalo da emituju.

Agencija kontinuirano radi na unapređenju cjelokupnog procesa upravljanja Fondom — kroz  poboljšanje pravilnika, kriterijuma i transparentnosti rada. Već je sprovedeno prvo istraživanje o učincima  Fonda, dok je za narednu godinu planirano novo sveobuhvatno istraživanje, koje će omogućiti procjenu  zadovoljstva javnosti, korisnika sredstava i predstavnika medija koji učestvuju u implementaciji podržanih  projekata. 

Film je dostupan na sljedećem linku https://youtu.be/HYS6MD1eTTA, kao i na ostalim  komunikacionim kanalima Agencije za audiovizuelne medijske usluge (AMU). 

Sektor za opšte i međunarodne poslove 

Leave a Reply